8 клас

Увага! Під час виконання тесту повністю вказуйте своє прізвище та ім'я!
Перед виконанням тесту перегляньте запотання, визначтеся з відповідями і тільки потім виконуйте!


8-А 12.03.20.                                                     8-Б 13.03.20
Тема: "Складання та виконання алгоритмів з елементами управління для заданого логічного значення величини."




Тест

8-А, 8-Б             16.03.20.
Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список.
Задача 1.
В ході виконання проекту потрібно змінювати значення або тільки однієї з властивостей вікна (або заголовок, або колір, або розміри), або кількох з них, або не змінювати значення жодної з них.

Задача 2.
У ході виконання проекту потрібно змінювати значення тільки однієї з властивостей вікна (або заголовок, або колір, або розміри).




8-А 19.03.20                                 8-Б 20.03.20
Тема: "Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин"

Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин.
Домашнє завдання за підручником ст.213 - 216.  

Тест

8-А, 8-Б  23.03.20

Тема:  Складання та реалізація алгоритмів   із циклом із лічильником у середовищі програмування
Як мовами програмування описують цикл із лічильником?
Для того щоб описати повторення визначену кількість разів, використовують оператор циклу з лічильником.




У мовах програмування Free Pascal та Python цикл із лічильником описується оператором for.




Для визначення діапазону значень параметра у програмах мовою програмування Python можна скористатися функцією range.




Якщо тіло циклу складається більш ніж з однієї команди, як і в циклі з передумовою, у мові програмування Free Pascal використовують операторні дужки  begin… end.
Цикл for… виконується за таким алгоритмом:
  1. Параметру циклу і присвоюється початкове значення.
  2. Якщо значення параметра циклу більше, ніж його кінцеве значення, то цикл завершується (у випадку циклу зі службовим словом dowto мовою програмування Free Pascal цикл завершується, коли значення параметра циклу менше, ніж його кінцеве значення). В іншому разі виконується п.3.
  3. Виконується команда.
  4. Значення параметра циклу і змінюється на відповідний крок і здійснюється перехід до п.2 і т.д.
Таким чином, на відміну від оператора while, в операторі циклу з лічильником зміна значення лічильника здійснюється автоматично. 

Формування практичних умінь і навичок 
Завдання 1.  Кількість слів у реченні
Обговоріть, чи можна реалізувати проект Кількість слів у реченні, розроблений мовою програмування Python від аналогічного, розробленого мовою програмування Free Pascal. Реалізуйте такий проект у середовищі Lazarus.
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)
  1. Відкрийте середовище програмування PyCharm.
  2. Створіть новий файл програми мовою Python з іменем Кількість_слів у папці Навчальні проекти власної структури папок.
  3. Імпортуйте об’єкти, які потрібні для опису графічного інтерфейсу програми.
  4. Оголосіть та опишіть величини main та str_var.
  5. Запишіть програмний код опрацювання події натиснення на кнопку Визначити:
  1. Запишіть у програмному коді команди для створення об’єктів на формі main та отримання значень змінних.
  2. Запишіть команду запуску подій на формі.
  3. Запустіть проект на виконання. Перевірте, чи результат для введеного речення відповідає малюнку .
  4. Завершіть роботу з проектом і середовищем
Домашнє завдання 

Опрацювати §25 ст. 172 – 174.


8-А  26.03.20                  8-Б   27.03.20
ТЕМА: "Складання та реалізація алгоритмів з повторенням для опрацювання величин"

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.

      1. Що спільного й чим відрізняються цикли while та repeat у мові програмуванняFree Pascal?
      2. Поясніть, коли припиняється виконання команд у тілі циклу для циклів із передумовою, післяумовою та циклу з лічильником. Чи можна вимушено перервати виконання циклу?
      3. Чим відрізняються способи отримання випадкового значення величини в мовах програмування Free Pascal та Python?
      Діємо
      • Вправа 1. Число називається простим, якщо воно ділиться без остачі тільки на одиницю й на себе. Розробіть програму у середовищі Lazarus, за допомогою якої буде перевірятись, чи є простим число введене в текстове поле. 
      1. Завантажте середовище Lazarus і створіть новий проект. 
      2. Змініть значення властивостей об'єкта Form1, розмістіть на формі об'єкти, як на зразку, та надайте значень їх властивостям
      3. Змініть шрифт і розмір текстових написів на формі.
      4. Створіть процедуру опрацювання події натиснення кнопки Перевірити:
        procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
        var n, i: integer;
        begin
           n := StrToInt(Edit1.Text);
           i := 1;
           repeat
              i := i+1
           until n mod i = 0;
           if n = i then
              Edit2.Text := 'введене число просте'
           else
              Edit2.Text := 'введене число не просте'
        end;
      5. Запустіть проект на виконання для чисел: 1519. Перевірте отриманий результат.
      6. Збережіть проект і завершіть роботу із середовищем програмування.
      • Вправа 2Складіть програму мовою програмування Python, яка реалізує гру Відгадай число між комп'ютером та користувачем. Користувач не більше ніж за 6 спроб має відгадати «задумане» число з діапазону від 1 до 20. Якщо користувач відгадає, то на екран виводиться повідомлення про кількість спроб, якщо ні – виводиться «задумане» число..
      1. У середовищі програмування мовою Python створіть новий файл з іменем Відгадай число.
      2. В області програмного коду запишіть команди за зразком:
      3. import random
        guessesTaken = 0
        myName = input('Привіт! Як тебе звати? ')
        number = random.randint(1, 20)
        print('Отже, ' + myName + ', я задумав число від 1 до 20.')
        while guessesTaken < 6:
            guess = int(input('Спробуй відгадати. '))
            guessesTaken += 1
            if guess < number:
                print('Твоє число менше від задуманого.')
            elif guess > number:
                print('Твоє число більше за задумане.')
            else:
                break
        if guess == number:
            print('Дуже добре, ' + myName + '! Для відгадування тобі знадобилося ' + str(guessesTaken) + ' разів!')
        else:
            print('Ні. Число, яке я задумав: ' + str(number))
      4. Проаналізуйте програмний код кожного рядка, запустіть проект на виконання. Якщо є помилки - виправте їх.
      5. Збережіть проект і завершіть роботу із середовищем програмування.
       Виконуємо самостійно
      • Поміркуйте, чим відрізнятиметься проект Відгадай число, створений мовою програмування Python, від аналогічного, розробленого мовою програмування Free Pascal. Реалізуйте такий проект у середовищіLazarus.

      • Завдання 1. Розробіть проект у середовищі програмування Lazarus, у якому із тексту, який вводиться з клавіатури, буде виводитися та його частина, що розташована: а) до першої крапки; б) від другої крапки й до кінця. Екранна форма може мати такий вигляд:
        Використайте програмний код для процедур опрацювання подій натиснення кнопок: для першої кнопки
        procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
        var s, result: string;
            i, d: integer;
        begin
          d := length(Edit1.Text);
        
          s := Edit1.Text;
          for i:= 0 to d do
              if copy(s, i, 1) = '.' then
                   begin
                     result:=copy(s, 0, i-1);
                     break
                   end;
          MessageDlg(result, mtInformation, [mbOk], 0);
        end;
        і для другої кнопки
        procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);
        var s, result: string;
            k, i, d: integer;
        begin
            d := length(Edit1.Text);
            k := 0;
            s := Edit1.Text;
            for i:= 0 to d do
                if copy(s, i, 1) = '.' then
                     begin
                       k := k + 1;
                       if k = 2 then
                            begin
                                 result:=copy(s, i+1, d);
                                 break
                            end;
                     end;
            MessageDlg(result, mtInformation, [mbOk], 0);
        end;     
        Проаналізуйте програмний код, де використовуються функції обробки текстових величин.
      • Завдання 2Розробіть проект у середовищі програмування мовоюPython, у якому у введеному виразі, що містить арифметичні операції без дужок і математичних функцій, у повідомленні буде виводитись, які дії потрібно виконати.
        Проаналізуйте програмний код, поданий нижче, зверніть увагу на використання у програмі операторів розгалуження і повторення:
      • import tkinter
        from tkinter import ttk
        from tkinter import messagebox
        main = tkinter.Tk()
        main.title('Повідомлення, які дії виконати у виразі')
        
        # створення об'єкта для отримання значення з текстового поля: Введіть вираз
        text_var = tkinter.StringVar()
        
        # опрацювання події натиснення кнопки
        def button_click():
            # отримання значення введеного рядка і присвоєння змінній text
            text = text_var.get()
            # k_plus, k_minus, k_division, k_product  - змінні, що позначатимуть кіьбкість відповідних арифметичних операцій
            k_plus, k_minus, k_division, k_product = 0, 0, 0, 0
            # обчислюємо довжину введеного тексту
            d = len(text)
            # result - змінна для зберігання результуючого рядка
            result = 'У виразі необхідно виконати такі дії: \n'
            # виконуємо обхід у циклі по тексту для пошуку знаків арифметичних операцій (+ - * /)
            for i in range(d):
                if text[i] == '+':
                    k_plus += 1
                elif text[i] == '-':
                    k_minus += 1
                elif text[i] == '*':
                    k_product += 1
                elif text[i] == '/':
                    k_division += 1
                else:
                    pass
            if k_product != 0:
                result += 'множення, ' + str(k_product) + ' разів\n'
            if k_division != 0:
                result += 'ділення, ' + str(k_division) + ' разів\n'
            if k_plus != 0:
                result += 'додавання, ' + str(k_plus) + ' разів\n'
            if k_minus != 0:
                result += 'віднімання, ' + str(k_minus) + ' разів'         
            # виведення повідомлення про дії у арифметичному виразі
            tkinter.messagebox.showinfo('Дії у виразі', result)
                
        #створення текстового напису Введіть вираз та його розміщення на головній формі
        label = tkinter.Label(text='Введіть вираз')
        label.pack()
        
        #створення текстового поля Введіть вираз та його розміщення на головній формі
        edit = tkinter.Entry(main, textvariable=text_var)
        edit.pack()
        
        #створення кнопки та розміщення об'єкта на головній формі
        button = tkinter.Button(main, text='Вивести повідомлення', command=button_click)
        button.pack()
        
        #запуск опрацювання подій програми
        main.mainloop()
      Домашнє завдання

      • Опрацювати підручник: §25 с. 174-177
      8-А 06.04.20                               8-Б 06.04.20

      Практична робота "Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин"




      8-А 09.04.20                             8-Б 10.04.20

      Графічне відображення даних засобами мови програмуваня. Відображення рисунків із зовнішніх файлів

      Перегляньте навчальне відео

      Виконайте завдання

      8-А 13.04.20                             8-Б 13.04.20

      Відображення базових графічних примітивів, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування

      Перегляньте навчальне відео



      Виконайте завдання


      8-А 16.04.20                             8-Б 17.04.20

      Практична робота "Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних"

      Виконайте завдання практичної роботи


      Розв'язування компетентнісних задач. 
      Виконання проектів.

      Опрацюйте 35-36

      Завдання "Фермер"    Фермер, вивчивши попит на ягідні культури у своєму регіоні, планує 70% своєї зе­мельної ділянки площею 2 га відвести під вирощування полуниці. Для цього він збира­ється звернутися до керівництва банку із листом про надання йому відповідного кредиту.
          1. Розрахуйте кількість кущів певного сорту полуниці та потрібну суму на закупку роз­сади за умови, що за першу сотню кущів покупець платить повну вартість, за кожну наступну сотню вартість зменшується на 1% від попередньої вартості. Розсаду фермер планує закупити в інтернет-магазині «Green Market» із розрахунку 40-60 тис. кущів на 1 га. Оберіть середовище для виконання завдання: табличний процесор чи середовище програмування. 

          Приклад:
          2. Створіть лист для отримання фермером кредиту від банку, у якому подайте потрібні дані, висновки та аргументуйте їх. Додайте у текст листа зображення вибраного сорту полуниці. 


         3. На електронну адресу вчителя надішліть розв’язок завдання: текстовий документ; ар­хів електронної таблиці чи проекту, розроблений у середовищі програмування; табли­цю виконання завдання.




      8-А 23.04                                  8-Б 24.04
            27.04                                         27.04
            30.04                                         30.04
            04.05                                         04.05
            07.05                                         08.05
            14.05                                         15.05  
            21.05                                         22.05
            28.05                                         29.05



      Немає коментарів:

      Дописати коментар